Fingerprints

Fingerprints

[Our FINGERPRINTS won't fade from the lives that we touch]
Fingerprints

Fingerprints

[Our FINGERPRINTS won't fade from the lives that we touch]

دختری یا پسر؟

"امروز جنسیت بچه مون مشخص می شه."

بیشتر آدمهای دور و ورم که این جمله رو ازم شنیدن بلافاصله پرسیدن: خودت دوست داری چی باشه؟

تا همین یک ماه پیش که مادر شوهر و پدر شوهرم سر میز شام گفتن " پسره" و من با خنده گفتم اگر پسر باشه میارم شما بزرگش کنید، صد در صد دلم میخواست یه دختر داشته باشم. ولی از بعد اون شب با خودم عهد کردم هرکی پرسید چیزی نگم. اول فقط به این خاطر بود که نمی خواستم چیزی توی ذهن اطرافیان باقی بمونه که بعد اگر بچه پسر شد یه وقت بهش نگن پدر مادر تو دلشون دختر می خواست. ولی بعد کم کم دلیلم عوض شد. هرچی روزهای بیشتری گذشت و اتفاقات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بیشتری افتاد، و هرچی سین بیشتر از تمایلش به مهاجرت گفت، تمایل منم به داشتن پسر بیشتر شد! می دونم این چیزی که میگم برای خیلی ها قابل قبول نیست ولی حس درونی خودمه و البته مقایسه شرایط بچه های دوتا خواهرهام! اینکه توی شرایط ما بزرگ کردن پسر یکم راحت تر از بزرگ کردن یه دختره! هزار و یک دلیل شخصی دارم و همه شون برمیگردن به اولویت های تربیتی ای که توی ذهنم دارم. داشتن دختر خیلی شیرینه ولی برای خانواده هایی مثل ما با زمینه های مذهبی، تربیت کردن دختری با استانداردهای دینی (جدای بقیه مسائل تربیتی) واقعا سخته. نمی گم برای پسرا آسونه. ولی مسئله اینه که برای دخترها دین یه وجه ظاهری هم داره که حالا فکر کنین بخواین روش تاکیدی هم داشته باشین اونهم توی یه کشور دیگه!

حالا اینا که همش حرفه. ادم از یک لحظه بعد خودش خبر نداره. ولی به هرحال فکر ها و نگرانی ها و دغدغه ها هر لحظه با ما هستن. فکر کنم برای استرس امروز، در حال حاضر بهترین کار، گذاشتن هدست رو گوش و تر و تمیز کردن خونه س تا آماده بشیم برای مواجه شدن با اولین واقعیت بچه دار شدنمون: جنسیت!

ها راستی! از یه جهت دیگه م خوشحال می شم که بچه مون پسر باشه. اونم اینکه دیگه با دختر عموش مقایسه نمی شه! 


بعدا نوشت: مشکلات ویار سه ماهه اول تا حد خیلی زیادی مرتفع شدن. و دیروز یه درد دیگه رو تجربه کردم! سردرد طولانی و بدون بهبود و عجیب غریب که حدس می زنم از فشار بالا بود :|  خدایا میشه بهشت رو از زیر پای مادرا برداری؟ :|

نظرات 4 + ارسال نظر
elly چهارشنبه 24 مرداد 1397 ساعت 15:41 http://http://u20i.blogfa.com/

چقدر نظرت درباره جنسیت بچه شبیه چیزی که همیشه تو ذهنم داشتم بود . البته الان که پسر دارم یه نگرانیهای دیگه ای دارم

نگرانی همیشه وجود داره. خدا کمکمون کنه :)

نرگس حدادی دوشنبه 15 مرداد 1397 ساعت 08:06

سلام مامان گل دخترررر
سردرد های طولانی مثلا تا دو روز رو من هم داشتم. دکترم دلیلی براش پیدا نکرد چون فشارمم پایین بود ولی اون موقع هوا خیلی آلوده بود و من ربطش میدادم به اون.
مریم جانم دخترجانم که مهمون دلم بود اوج هیجان های انتخاباتی بود و من تصمیم گرفتم خودم رو از همه ی حواشی کنار بکشم. یجور خواب خرگوشی...ولی به نظرم خیلی لازمه تو این دوران... برات آرامش بی نهایت از خدا میخوام‌‌‌...

من ذاتا تو خواب خرگوشی ام :دی
از اخبار بدم میاد و هیچوقت پیگیرش نبوده و نیستم

بهاره چهارشنبه 10 مرداد 1397 ساعت 00:18

وااای من ذوق کردم

محدثه چهارشنبه 3 مرداد 1397 ساعت 13:52

حالا دختر شد یا پسر ؟

زیر لفظی بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد