Fingerprints

Fingerprints

[Our FINGERPRINTS won't fade from the lives that we touch]
Fingerprints

Fingerprints

[Our FINGERPRINTS won't fade from the lives that we touch]

هیس!


نقد روی این فیلم به اندازه کافی هست. اگه یه سرچ ساده انجام بدید ، انواع و اقسام تحلیل ها رو چه از زبون منتقد های حرفه ای و چه از زبون مخاطبین عامه ، روی مانیتورتون خواهید داشت. همه مون در طول تماشای فیلم کمابیش حس مشترکی از ترس، بغض، خشم و انزجار رو تجربه کردیم. من جسارت پوران درخشنده رو ستایش می کنم. شاید خیلی از فیلم ها و نگاه فمینیستیش به دلم نچسبه. اما اگر منصفانه بخوام قضاوت کنم پرداختن به موضوع تجـ.ـاوز و پشت بندش سکوت احمقانه از سر ترس از آبرو، جسارتی می خواد که در هیچ کارگردان دیگه ای ندیدم. 

بگذریم ، اینا رو نمی خواستم بگم که تکرار مکرراته. منم مثل شما تلاش کارگردان رو برای ساخت چنین فیلمی تحسین کردم. اما دست خودم نبود که تمام مدت فیلم به بازیگر نقش بچگی شیرین فکر می کردم. به اینکه برای یه دختر بچه هشت نه ساله چه جوری توضیح دادن که موضوع فیلم چیه؟ چه جوری باید حس بگیری؟ از چی باید بترسی؟ وقتی با ذوق می رفته و برای همسن و سال هاش می گفته که من دارم توی یه فیلم سینمایی بازی می کنم و دوست هاش منتظر بودن که اون فیلم رو ببینن، چه جوری بهشون حالی کرده که این فیلم مناسب سن اونها نیست؟ من اگر جای دوست این دختر بودم در جواب حتما می گفتم: اگر مناسب سن ما نیست چرا تو داری توش بازی می کنی؟

خودم می دونم که بالاخره این فیلم بازیگر کودک می خواد. و باید بزرگتر نگاه کرد و هدف رو دید. ولی واقعا دست خودم نیست. همش با خودم می گم چه به سر افکار این بچه میاد؟ واقعا براش فهمیدن یه سری حقایق زود نیست؟؟ نمی دونم...

نظرات 10 + ارسال نظر
یک دختر دوشنبه 16 دی 1392 ساعت 17:30 http://zendegiyejadidemaan.blogfa.com/

سلام عزیزم راستش منم به اون موضوع فکر کردم ...درسته بعضی حرفا رو نیمیشه به بچه ها گفت ...ولی این بچه ه ا باید بدونن اگه یکی یه روز خدای نکرده اذیتشون کرد نباید بترسن نباید بریزن تو خودشون نباید حس کنن کار بدی کردن ..نباید بترسن و به خانواده هاشون بگن...
تو فیلم همه چی مشخص نبود....به نظر من دیدن این فیلم برا بچهه ها هم بد نیست ...ولی بازم مطمئن نیستم ...

خانومی شنبه 7 دی 1392 ساعت 18:12 http://khanomee.blogfa

من فیلمو ندیدم خیلی هم دلم میخواست میرتم سینما که فعلا نمیشه باید بگیرم ببینمش البته دربارش زیاد شنیدم.اره خود من به هیچ وجه راضی نمیشدم دخترک معصومم بازی کنه نمیدونم چطور مادرش راضی شده من از وقتی بچه دار شدم حتی این کیلیپهای مسخره ی ترسوندن بچه که توی گوشیا و اینترنت پره رو نمیتونم ببینم بغض میکنم از ترس بچهه انگار که دخترک عزیز خودمو ترسوندن.بچه ها واقعا معصوم و پاک اند .ضمنا تولدت مبارک مریم جون

18 شنبه 7 دی 1392 ساعت 08:22 http://hizh10.blogfa.com

ندیده بودم کسی به اینور ماجرا نیگا کنه. ولی حتی اگه به این دید نیگا کنیم که یکی فدا بشه واسه اینکه یه موضوعی جا بیفته، ارزشمنده دیگه
تولدت هم به شدت مبارک
ایشالا اینقدر عمر کنی که خودت خسته شی!
فک نکن یادم میره!

یکی خودش یه دنیاس. یه ادمه. یه بچه س. خیلی مهمه. خیلی.
موچکرم در ضمن :)

لی لی جمعه 6 دی 1392 ساعت 21:55

تولدت مبارک باشه مریمـــــــــــــــــی

ممنون عزیزم

مریم جمعه 6 دی 1392 ساعت 21:10

با اندکی تقلب و البته هنوز نمیدونم با تاخیر یا بی تاخییرررر تولدتتتتتت مباااااااااااااااااارک(چرا من فکر میکردم بیستم تولدته؟)اگه این صندوق پستی رو راه مینداختی خوب میشدااااا:))))))))) به سال ذیگه برسونش اقلاااا...
عمرت پر عزت و روزات قشنگ مریم خااانومی...

دیگه نزدیک تولدم ضایع بود قضیه صندوق پستی رو را بندازم :))

هاله جمعه 6 دی 1392 ساعت 21:04

تولدددتون مبـــــــارککک
دنیا از این به بعد هم منتظر نقاشی ها و عروسک های نمدی و کلا کار های هنریِ قشنگ و مهربون شما هست !

ممنون دوستم :)

یک نفر جمعه 6 دی 1392 ساعت 20:00 http://1kas.xzn.ir

سلام

هنوز نظرات دوستانُ تأیید نکردید یا واقعاً هنوز کسی تو اینجا بهتون تبریک نگفته؟

بهر حال تولدتون گلبارون

نه کسی یادش نبوده تولد منه :))

دیباا جمعه 6 دی 1392 ساعت 13:59

من خودم شنیدم که خیلیا تا میفهمیدن که واسه چه کاری بازی قراره بکنن بی خیال میشدن! نمیدونم اما اینم یه جور کار خیره
http://1pezeshk.com/archives/2013/12/kickstarter-projects-photographers.html

نرگس جمعه 6 دی 1392 ساعت 11:31

دقیقا این موردی ه که پوران درخشنده بعد از اکران فیلمش هم بهش اشاره کرد، که خیلی کار سختی بوده توضیح دادن برای این بچه، اگه لینکشو پیدا کردم برات می فرستم :)
من این فیلم رو دو بار دیدم، فیلم ارزشمندی بود واقعا

فروغ پنج‌شنبه 5 دی 1392 ساعت 23:13 http://roshaanaa.persianblog.ir

به نظرت پدر و مادر بچهه چه جور راضی شدن؟

منم همین سوال رو دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد